III. Üzleti reggeli - Szeged

III. Üzleti reggeli - Szeged

A Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. idén harmadik alkalommal, december 4-én rendezte meg a város üzleti reggelijét. Az eseményt Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester nyitotta meg, beszédében kiemelte, ez egy olyan kezdeményezés a város részéről, aminek nyomán a cégek és a város közötti együttműködés erősödését, fejlődését, a párbeszéd kialakítását szeretnénk elérni.

Ezt követően a Trenkwalder Recruitment Kft. ’Professional Business Unit’ igazgatója Hacsi Gergely, valamint Andicsku Anett csoportvezető tartottak előadást a munkavállalói visszajelzésekről; valamint hogy hogyan vonzzuk, illetve tartsuk meg a leendő, illetve jelenlegi munkavállalóinkat.

Többek között hallhattunk arról, hogyan érdemes felépíteni a munkáltatói márkát – employer branding-et, amely a munkaerő-megtartásban is igen fontos szerepet játszhat, továbbá mik a munkavállalói elvárások az IT szektorban Szegeden.

Gergely, előadása során megkérdezte a résztvevőket, volt-e már a cégüknél elégedettségi felmérés. A voksolást a kivetítőn követhettük nyomon: elsöprő többséggel zajlott már elkötelezettségi/elégedettségi felmérés szinte mindegyik vállalkozásnál. Hogy mi is volt ennek a célja, arról már megoszlottak a szavazatok: az általános fejlesztés szerepelt az első helyen, majd az elégedettség növelése, ezt követte a fluktuáció csökkentése, és az utolsó helyen az elégedetlenség csökkentése állt.

Adódott a kérdés: milyen akcióterv követte ezt a felmérést? A képzések fejlesztése, karrierterv kidolgozása, struktúra, feladatkörök felülvizsgálata volt a leggyakoribb.

Herzberg motivációs tesztjéről is szó esett, amely adott motivátorok mérését célozza adott pillanatban, és amely kéttényezős elmélet: a higiénés, és a motiváló tényezőket vizsgálja.

A Harward Business Review-ból idézve szólt Gergely néhány alapvetésről: például az erős munkáltatói márkával rendelkező cégeknek kevesebb – kb. 43%-kal – az egy főre jutó toborzási költsége; továbbá háromszor inkább hisznek a jelöltek egy adott munkavállalónak, mint az őt alkalmazó vállalatnak.

Az employer branding kialakításának útján végigkísérheti a cégeket egy ügynökség is; hamar tisztázódhat, hogy jó-e az irány: például a hangulatból a munkahelyen, tesztekből, exit interjúkból, teljesítmény-értékelésekből, stb.

Anett az IT iparágban végzett felmérésüket mutatta be, amely érintette például a senior jelöltek arányát a fővárosban és Szegeden; és amelyből kiderült továbbá, hogy a határozatlan idejű munkaviszonyt részesítik előnyben nálunk – a megkérdezettek 70%-a, míg a fővárosban sokan már inkább egyéni vállalkozóként tevékenykednek.

A fizetés mellett a szakmai fejlődés egyre fontosabb a jelölteknek: miben tud mást/többet nyújtani nekik a munkáltató.

A felmérésben résztvevő IT-sok 68%-a választotta a fizetés, szakmai kihívás, munkahelyi légkör hármas kritériumát, mint legfontosabb tényezőket.

Felmerült a home office témája is, amely bizalmi kérdés, hiszen a jelenlévő cégek között nem jellemző a mérése. Egyre inkább terjed, és az eddigi tapasztalatok alapján nagy valószínűséggel hamarosan „juttatásból” alapvető kritériummá válik Szegeden is.

 

Összefoglalónk a II. Üzleti reggeliről itt olvasható.