Infrastruktúra

Szeged mind a városi közlekedés fejlesztésében, mind az egészségügyi ellátásban élen jár.

 

Tömegközlekedés

Szeged városának célja a fenntartható közlekedési módok, köztük a kerékpáros közlekedés és a közösségi közlekedés fejlesztése. 2008–2014 között jelentős Európai Uniós támogatással jelentősen megújult Szeged elektromos tömegközlekedési hálózata, bővült villamos- és trolibusz járműparkja: megépült 1 új és felújításra került 3, már meglévő villamos vonal, beszerzésre kerül 9 db új, alacsonypadlós villamos és 13 db új, szintén alacsonypadlós trolibusz, kerékpárutak és B+R kerékpártárolók készültek el, csomópontok épültek át a közösségi közlekedés előnyben részesítésével.

A közösségi közlekedés mellett a város nagy hangsúlyt fektetett a biztonságos kerékpáros közlekedést segítő infrastruktúrák fejlesztésére is. Mindezen fejlesztések célja olyan fenntartható és vonzó közlekedés megteremtése, amely hosszabb távon komoly alternatívája lehet az egyéni gépkocsi-használatnak.

Egészségügyi ellátás

Az egészségügyi ellátásban Szeged regionális hatású egészségügyi központként az egész térség betegellátásáért felel. A járóbeteg-szakellátás tekintetében Szegeden található az ország egyik legnagyobb rendelőintézete, de emellett számos magánklinika üzemel a városban, így biztosítva a magas szintű betegellátást. 2012 első félévére 1,2 milliárd forintból készül el a Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ új, 36 ágyas sürgősségi osztálya az új klinika mögött. 2015 év elején fejeződött be a Szegedi Tudományegyetem új, 265 ágyas klinikai tömbjének kivitelezése, melyhez jelentős műszerbeszerzés is társult.

Lakáshelyzet

Lakásellátottság szempontjából Szeged az ország kedvező helyzetű térségei közé tartozik. A népesség számhoz mért mutatók szerint Szeged az öt legnagyobb vidéki város között előkelő helyen áll.

magyar