Nemzetközi díjjal ismerték el a szegedi városi közlekedés korszerűsítését

Nemzetközi díjjal ismerték el a szegedi városi közlekedés korszerűsítését

Európa egyik legrangosabb kitüntetésével, a Civitas Legacy Award díjjal tüntették ki Szegedet, amivel a városi közlekedés korszerűsítése területén végzett kiemelkedő munkát és a fenntartható városi mobilitás felé való sikeres lépéseket ismerték el.

A Civitas szervezetének 320 európai város a tagja, és minden évben három kategóriában osztanak ki díjat a tagvárosok között. Idén Svédországban hirdettek eredményt, és a városi közlekedés hatékonyságát elismerve Szeged nyerte az egyik kategóriát.

A díjra pályázni kellett, melyben a városban végzett, közlekedéssel kapcsolatos infrastrukturális beruházásokat kellett összegezni. Szegednek volt mivel büszkélkednie, hiszen a villamos-projekt keretében az utóbbi években összesen mintegy 30 milliárd forintot költött az önkormányzat a környezetbarát közösségi közlekedés fejlesztésére.

Szeged az elmúlt években számos változatos mobilitási megoldást valósított meg, többek között a közlekedési forgalomcsillapító zónák létrehozását, a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését és a villamos- és trolibusz-hálózat bővítését és rekonstrukcióját. Különösen örvendetes, hogy jelentősen nőtt a kerékpáros közlekedés aránya a városban, ami a legújabb adatok szerint tizenhét százalék az összes közlekedési eszköz között.

A közösségi közlekedésben részvevők aránya ebben az összehasonlításban 37-38 százalék, ami szintén magasnak mondható a hazai nagyvárosok adatait figyelembe nézve. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester azt emelte ki, hogy az első nyolc hónap jegybevételi adatai szerint még nőtt is a közösségi közlekedésben résztvevők aránya a városban az idén. Ez részben az érintőképernyős fedélzeti automatáknak, másrészt olyan jegykombinációknak köszönhető, melyek egyre népszerűbbek az utazók között.

A személyautókkal közlekedők aránya jelenleg 23-24 százalék a városban, ami szintén nagyon jó szám a más hazai nagyvárosokkal való összehasonlításban. Van azonban egy olyan érték is, ami a legtöbbet mond el a szegedi közlekedés hatékonyságáról. Egy mobil applikáció segítségével ugyanis megmérték a dugóban állás idejét is a nagyvárosokban, és ebben az összehasonlításban is a legjobb Szeged, hiszen itt vesztegetnek el legkevesebb időt az autósok várakozás közben.

Nagy Sándor emlékeztetett arra, hogy a szép eredmények ellenére még rengeteg a tennivaló a közösségi közlekedésben, valamint a kerékpáros közlekedés infrastruktúrájának kiépítésében. A nemrég indult SASMob-projekt keretében elnyert közel 3 millió eurós keretből lehet majd ésszerűsíteni a közösségi közlekedést, ugyanakkor a 11 partnerszervezet saját cégén belül igyekszik majd minél hatékonyabbá és környezetkímélőbbé tenni az alkalmazottak számára a munkába járást.

Forrás: www.szeged.hu